A fék nem túl bonyolult szerkezet, ez nem lesz egy hosszú írás.
Szokás a Simson fékeit lefitymálni, de ennek a becsmérlésnek nem látom okát. Más kgstsmkp fékekkel összehasonlítva jól megállja a helyét. Féklámpa kapcsoló is van benne, az "újabb" Simsonoknál rudazatos a hátsó fék, szóval nem lehet ok panaszra. Aki mégis elégedetlen vele, az üljön át egy Babettára vagy egy Komárra, s azután mondjon véleményt róla.
Persze ha a féket nem tartják karban, hagyják elkoszolódni meg elkopni, akkor tényleg rossz lesz a fékhatás - márkától függetlenül.
A Star fékpedálját megtakarítottam (drótkefével), visszahajlítottam a végütköző fület, bezsíroztam a tengelyét és mehet is vissza a helyére.
Az első fékdobot szétszedtem, megtakarítottam. A fékpofákat egyszerűen erős (műanyag) szőrű kefével átkeféltem, a "házat" Brigivel kezeltettem, mert rá volt gyógyulva a fél évszázados kosz. A Brigi (Brigéciol) nem kifejezetten ide való, de itt is jó szolgálatot tett.
A tengelyeket bezsíroztam. Az összeszerelést én úgy oldottam meg, hogy összeállítottam a pofákat és a fékkulcsot, s így, hogy már nem tudott szétugorni, egyszerre húztam fel a három tengelyre.
A kinyomódott zsírt gondosan letöröltem.
A zégergyűrűk ki voltak lazulva, kicsit lötyögtek a helyükön amikor visszaraktam őket. Ki lehetne ezeket cserélni, de mivel nem volt itthon másik belőlük, s mert különben sem éreztem nagy szükségét a cserének, leszedtem, fogóval összébb nyomtam s így tettem vissza őket.
A képen fönt látszik a fébovden. Látszik a konstrukción a német precizitás. Kis fém alátét van a bovdenhát végénél, hogy az feküdjön fel a puha alumíniumra; Gumi kupak véd a beázástól s egy gumigyűrű védi a bovdenházat a sárvédő átbújtatásánál, hogy ne sérüljön. Más szocialista kismotoroknál nem nagyon találkozunk ilyesmivel.