Simson Star

Simson Star

Talán már beindul

2018. szeptember 02. - vermes tibi2

Április eleje óta nem írtam semmit. Mert bár bíztam benne, de nem változott semmi. Naiv voltam Na, de hagyjuk a politikát.

Sokszor elhatároztam már, hogy nem hozok a házhoz nem-üzemképes motort. Mert lehet, hogy mire életet lehelek bele, megőszül a szakállam. Aztán persze az ember újra meg újra belelép ugyanabba a csapdába.

A Star több szempontból másképp indult, mint a többi motorom. Ismerőstől származott, alkalmi vétel volt, s nem nagyon néztem az állapotát - ami egyébként nem is tűnt olyan siralmasnak. Nem átépítés volt a célom vele, hanem hogy legyen egy megbízható motor, amin hozzá tudok szokni a váltós motorok kezeléséhez.

Mikor haza hoztam, sikerült beindítani, igaz, nem működött szuperül, csak szivatóval menet - de legalább működni látszott. Aztán szétkaptam, s ahogy az lenni szokott, újabb meg újabb bajok kerültek elő. A főtengelyről pl. kiderült, hogy megmarta a rozsda a tövét, a szimering alatt, úgyhogy cserélni kell. Ez nem olcsó mulatság, mert lehet ugyan nem-túl-drágán is kapni kínait, de azért nem szabad pénzt kiadni - mint ezt egy Babetta főtengelyénél már megtapasztaltam (egyébként ott sem a legolcsóbbat vettem).

Széthúztam a blokkot, cseréltem, amit kellett, összeraktam - és nem működött megfelelően. Főleg az volt a baj, hogy az alapjáratot nem tartotta.

Nem írom le részletesen, mi mindennel próbálkoztam, de széthúztam-összeraktam újra, kapott új kipufogó rendszert, új karburátort, új gyertyákat, megszakítót, cseréltem gyújtótekercset. Közben azt is terveztem, hogy a blokkot a VaspaRigába teszem át, de végül mégis vissza került a Starba.

Most a napokban jutottam el odáig, hogy már nagyjából jól működik a blokk. Beindul, felpörög, alapjárat is van, csak hangolni kell. A karburátor alapjárati köre hibás volt, valamint a gyújtás csak 20-30 éves gyertyákkal hajlandó jól működni, az újak nem tetszenek neki.

Szóval most, hogy már zúg, már van bizodalmam hozzá, hogy lesz még ebből énekes halott. Haladhatok tovább a felújítással. Ami egyelőre persze csak üzemképessé tételt jelent, nem újrafestést meg szépítgetést. Majd ha rászolgál, jöhet az is.

Fölszereltem rá, ami még hiányzott, pl. csomagtartó, hátsó lámpa. Most a villanyrendszer következik, ami nem lesz olyan egyszerű, mint pl. egy Rigánál. De valószínűleg egyszerűsítek rajta és átalakítom. Ha LEDet szeretnék elölre, úgyis át kell.

Szóval (alignanem) ez következik.

dscn2222.JPG

dscn2227.JPG

dscn2231.JPG

dscn2235.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://vermesstar.blog.hu/api/trackback/id/tr2314217387

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása