Április eleje óta nem írtam semmit. Mert bár bíztam benne, de nem változott semmi. Naiv voltam Na, de hagyjuk a politikát.
Sokszor elhatároztam már, hogy nem hozok a házhoz nem-üzemképes motort. Mert lehet, hogy mire életet lehelek bele, megőszül a szakállam. Aztán persze az ember újra meg újra belelép ugyanabba a csapdába.
A Star több szempontból másképp indult, mint a többi motorom. Ismerőstől származott, alkalmi vétel volt, s nem nagyon néztem az állapotát - ami egyébként nem is tűnt olyan siralmasnak. Nem átépítés volt a célom vele, hanem hogy legyen egy megbízható motor, amin hozzá tudok szokni a váltós motorok kezeléséhez.
Mikor haza hoztam, sikerült beindítani, igaz, nem működött szuperül, csak szivatóval menet - de legalább működni látszott. Aztán szétkaptam, s ahogy az lenni szokott, újabb meg újabb bajok kerültek elő. A főtengelyről pl. kiderült, hogy megmarta a rozsda a tövét, a szimering alatt, úgyhogy cserélni kell. Ez nem olcsó mulatság, mert lehet ugyan nem-túl-drágán is kapni kínait, de azért nem szabad pénzt kiadni - mint ezt egy Babetta főtengelyénél már megtapasztaltam (egyébként ott sem a legolcsóbbat vettem).
Széthúztam a blokkot, cseréltem, amit kellett, összeraktam - és nem működött megfelelően. Főleg az volt a baj, hogy az alapjáratot nem tartotta.
Nem írom le részletesen, mi mindennel próbálkoztam, de széthúztam-összeraktam újra, kapott új kipufogó rendszert, új karburátort, új gyertyákat, megszakítót, cseréltem gyújtótekercset. Közben azt is terveztem, hogy a blokkot a VaspaRigába teszem át, de végül mégis vissza került a Starba.
Most a napokban jutottam el odáig, hogy már nagyjából jól működik a blokk. Beindul, felpörög, alapjárat is van, csak hangolni kell. A karburátor alapjárati köre hibás volt, valamint a gyújtás csak 20-30 éves gyertyákkal hajlandó jól működni, az újak nem tetszenek neki.
Szóval most, hogy már zúg, már van bizodalmam hozzá, hogy lesz még ebből énekes halott. Haladhatok tovább a felújítással. Ami egyelőre persze csak üzemképessé tételt jelent, nem újrafestést meg szépítgetést. Majd ha rászolgál, jöhet az is.
Fölszereltem rá, ami még hiányzott, pl. csomagtartó, hátsó lámpa. Most a villanyrendszer következik, ami nem lesz olyan egyszerű, mint pl. egy Rigánál. De valószínűleg egyszerűsítek rajta és átalakítom. Ha LEDet szeretnék elölre, úgyis át kell.
Szóval (alignanem) ez következik.