Majdnem kereken egy év telt el a legutóbbi poszt óta. Ezalatt a motor csak állt a műhelyben, néha arrébb toltam ha útban volt. Még most sem jött el az ideje a rendberakásának, de a napokban elkezdtem piszkálni: új, eredeti fényezésű tankot kapott, ami nem olyan rozsdás belülről, mint a másik. Kitisztítottam a karburátort, kapott friss benzint és hangoltam egy kicsit a járásán - most elég szépen tartja az alapjáratot, pörög is, szóval szinte menetkész. Azért csak "szinte", mert villamos rendszere nincs. Venni kellene vezetéket, kábelsarukat, kapcsolási rajzot már töltöttem le hozzá... És ha a villamos rendszer megvan, már tényleg üzemkész lenne. Persze apróbb igazítanivalók vannak rajta. Néhány vicces dolog. Mert a német ugyan precíz népség, odafigyel a részletekre, de néhány megoldás a Simsonon, hát... nem éri utol pl. egy Riga megoldásait. Pl. a kipufogó.
Nem is értem, mi volt itt az eredeti elképzelés. Hogy gondolták, hogy itt nem fog kifújni? A tömítő anyagot, pl. azbesztzsinórt meg hová kellene tenni? Meg ez a szorítóbilincs... mechanikusan ugyan tart valamennyire, de a füstöt hogyan gátolná?
De már a hengerhez való csatlakozásnál is balok vannak.
A hollander nem hatlapfejű, szóval legfeljebb csőkulccsal lehet rendesen meghúzni - de akkor persze sérül a felülete. Meg könnyen leszakíthatjuk a menetet a hengerről, hiszen az alumínium.
Aztán a csomagtartó felfogatása is vicces:
A csomagtartó a hátsó sárvédőre van szerelve. Vagyis annyit bír el, amennyit a sárvédő lemeze. Ráadásul ferde az egész hátrafelé lejt, szóval nem "gravitációs rendszerű", mint egy polc, magától nemigen marad meg rajta semmi, csak ha rá van kötözve. Ráadásul a csomagtartóba kapaszkodva szokás sztenderre emelni a motort - vagyis rendszerint félre van rángatva a sárvédő.
Na, de hagyjuk a kukacoskodást.
A lényeg: veszek végre vezetéket és lassan rendbe rakom ezt a motort is, mert megérdemelné, hogy így ötven évesen újra életre keljen.